
Główne zagadnienia pozycjonowania
Zleć pozycjonowanie stron na ERROR.
Funkcjonują 3 główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni wyjątkową rolę przed jednorazowymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak koncert popularnego zespołu, Zielone Świątki lub Dzień Kobiet. Ten wariant pozycjonowania jest szczególnie skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odnaleziona i użyta z należytym wyprzedzeniem. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. Najczęściej powinno się zacząć je na dwa-trzy miesiące przed wybranym wydarzeniem, by wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową bądź zmodyfikowaną treść strony.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Dalszy typ pozycjonowania to dobre i sprawdzone wyjście dla właścicieli firm posiadających niewielki budżet na reklamę. Dzięki stosownemu dobraniu fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale także koszty reklamy w Google Ads ulegną sporej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon to również dużo niższa konkurencja. Kluczowe jest również to, że coraz popularniejsza jest tendencja do wpisywania specyficznych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Eldom MT500 szara,
– smartfon LG K40 czerwony,
– obuwie Adidas Runfalcon białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie istotne szczególnie dla sklepów online. Przy użyciu tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę towarów mogą skuteczniej piąć się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu najistotniejsze jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę na ogół:
– kraj (np. “producent słodyczy Polska”)
– miejscowość (“klub fitness Kraków”)
– dzielnicę (“sklep odzieżowy Retkinia”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w przypadku firm lokalnych, które kierują swoje usługi tylko do klientów mieszkających na danym obszarze. Taka strategia pozycjonowania jest przydatna również wówczas, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na promocję i nie jest w stanie walczyć o pozycje na słowa kluczowe niezawierające dopasowania miejscowego, np. zamiast “restauracja gruzińska“, to “restauracja gruzińska Kraków”.
Nasza siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]