PBN czyli private blog network jako element szerszej strategii marketingowej

Private blog network - więcej o ofercie na https://tinyurl.com/2yz28opg.

Aby konsument dostrzegł twój biznes powinieneś nie tylko posiadać stronę firmową, ale również zadbać o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony oraz to czy systematycznie publikowane są na niej nowe profesjonalne i przydatne dla użytkownika informacje. Lecz nie wolno też zaniedbać tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystywanie PBN – prywatnej sieci portali.

Private blog network, czyli do czego przydają się PBNy?

PBNy są prywatne, bo są budowane i kierowane przez jeden podmiot (na ogół przez większą agencję marketingową albo agencję SEO), który troszczy się o jakość udostępnianych tam tekstów. Prywatne sieci serwisów są zwykle wykorzystywane jako element rozbudowanej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, bo najlepsze efekty ich użycia widać w odniesieniu do stron, które zostały wcześniej odpowiednio zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają utworzenie sporej ilości linków przychodzących do witryny, ale też na ich dywersyfikację, co jest korzystnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za minus PBNów można uznać tylko to, że ich stworzenie nie jest tanie, a następnie konieczne jest poświęcenie niemałej ilości godzin na utrzymanie ich w odpowiedniej jakości.

Publikacje z canonicalem oraz wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać potencjał PBN

Prywatne sieci serwisów znakomicie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To w zasadzie każda publikacja online, gdzie zaprezentowane są podstawowe informacje kontaktowe firmy – jej telefon bądź adres e-mail, adres stacjonarny i nazwa. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również strona w mediach społecznościowych, zakładka w ogólnodostępnym katalogu firm albo artykuł, w którym umieszczono firmowe informacje kontaktowe.

Następny ciekawy sposób na skorzystanie z potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To powtórna publikacja rzetelnych artykułów z dodaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej użyteczność oryginalnego wpisu, dlatego że odnajdywanie linków do niego na rozmaitych stronach w sieci traktują jako sygnał, że pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane są pomocne, warte uwagi teksy. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL, gdzie kluczowe jest pozyskanie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych przede wszystkim z prawem, bieżącymi informacjami, inwestycjami i medycyną.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO